Kurser - Holstebro-Struer

Holstebro-Struer

Viden i bevægelse

Yoga uge

At lave yoga hver dag giver mulighed for fordybelse. På den måde kan du på egen krop og sjæl opleve og mærke indre ro. Derved frigøres spændinger og frustrationer, som ellers kan hobe sig op i kroppen som følge af en travl og til tider stresset hverdag,

Program for ugen:

Mandag den 2. juli:

Fokus på stående stillinger og balanceøvelser. De stående stillinger styrker og smidiggør hele kroppen og øger jordforbindelsen. Balanceøvelser øger balanceevnen og træner både fysisk og mental ligevægt.

Tirsdag den 3. juli:

Fokus på siddende stillinger og bugstyrkende øvelser. Det er vigtigt at sidde korrekt. God holdning sikrer, at der ikke lægges forkert pres på knogler og muskler, som medfører smerter og med tiden fører til nedslidning.

Onsdag den 4. juli:

Fokus på drejninger og liggende stillinger. Mange af dagligdagens bevægelser er asymmetriske, hvorved dele af kroppen ikke får blodforsyning nok og bliver stive. Drejninger løsner ryggen, masserer de indre organer og påvirker fordøjelsen gunstigt. De liggende øvelser strækker maven og lyskerne blødgøres. Samtidigt er det ofte mere trygt at lave liggende øvelser, hvormed kroppen bedre kan slappe af og derfor komme dybere i stillingerne.

Torsdag den 5. juli:

Fokus på bagudbøjninger og omvendte stillinger. Bagudbøjninger er de dybeste og mest intense af øvelserne. Vi bøjer meget mere forover end bagud i løbet af dagen. Derfor kan det være svært at bøje bagud, og det, der først går tabt på grund af alder, er evnen til at bøje kroppen bagud. Bagudbøjninger er med til at holde årerne smidige. Bagudbøjninger har generelt den virkning, at de smidiggør rygsøjlen og styrker ryggens muskler. De omvendte stillinger øger blodgennemstrømningen til hoved og hjerne. Hukommelse og koncentration forbedres. Virker energigivende og renser organerne, idet de omvendte stillinger stimulerer blodgennemstrømningen.

Fredag den 6. juli:

Fokus på foroverbøjninger, stressreducerende øvelser og Pranayama (åndedrætsøvelser).  I foroverbøjninger samler man energien indad om sig selv. Det virker afstressende og beroligende for sind og krop. Typisk strækker foroverbøjninger kroppens bagside og styrker ryggens muskler.  Med Pranayama kan man påvirke hele sit system og sænke blodtrykket.

  • Nummer 751812 - Yoga uge
  • Start 02.07.18 kl. 17:00-20:00
  • Underviser(e) Pia Lago
  • Adresse Yoga Holstebro, Dominovej 32,, 7500 (kort)
    Lokale 1
  • Lektioner 20,00
  • Priser
    Almen   DKK 880,00
Dato Tid Sted Underviser(e) Kort
02.07.2018 17:00-20:00 Yoga Holstebro Pia Lago Kort
03.07.2018 17:00-20:00 Yoga Holstebro Pia Lago Kort
04.07.2018 17:00-20:00 Yoga Holstebro Pia Lago Kort
05.07.2018 17:00-20:00 Yoga Holstebro Pia Lago Kort
06.07.2018 17:00-20:00 Yoga Holstebro Pia Lago Kort

Underviser

Pia Lago